Je Váš eshop důvěryhodný?
Zajímalo Vás někdy proč ve Vašem eshopu nakoupí jen zlomek z celkového poštu návštěvníků? Zamysleli jste se někdy nad tím, proč eshop opustí návštěvník i přesto, že nabízíte kvalitní zboží za nízké ceny?
Jedním z důvodů je i samotná důvěryhodnost eshopu. Mohou to být drobnosti, ale každý má své individuální požadavky, znalosti a zkušenosti, na jejichž základě se rozhoduje. Možná má Váš potenciální návštěvník pouze špatné zkušenosti s jiným obchodníkem v blízkosti Vašeho sídla, anebo se mu prostě nezdá něco jiného. S tím nic nenaděláme. Ale jakmile si Váš zákazník v novinách přečte článek typu "Podvodník vylákal na falešných e-shopech ze zákazníků přes 1,6 milionu", pak se s ním můžete rozloučit a bez jeho důvěry u Vás jednoduše nic nekoupí.
Pokud ale zákazník už při prvním přístupu do eshopu zhodnotí, že je eshop důvěryhodný, přinese to nečekané výsledky.
Ale jak si tu důvěru zákazníka získat?
Každý obchodník se k tomu může postavit jinak. Jeden se spoléhá na nízké ceny, zatímco zákazníkovi se to zdá tak málo, že to musí být podvod. Jiný obchodník se třeba spoléhá na vysoce kvalitní služby a podporu zákazníkům, osobní komunikaci. Jenže to zase vyžaduje více úsilí a s tím často spojené zvýšení cen.
Nejen všechny velké internetové obchody, banky a úřady mají k zaručení důvěryhodnosti svoje ověřené metody, díky kterým si získávají svou důvěryhodnost. To, co všechny tyto instituce spojuje, byste vlastními silami zjišťovali jen těžko. Přitom to máte na očích pokaždé, když webové služby takových institucí používáte. Spojuje je všechny zabezpečení svých webových rozhraní důvěryhodným SSL certifikátem!
SSL certifikát totiž neslouží jen k zabezpečení komunikace mezi eshopem a zákazníkem, ale i k získání důvěry zákazníků. A jak je to možné? Snadno - jakmile zákazník vidí zelený adresní řádek ve svém prohlížeči a výrazně viditelný název Vaší firmy, okamžitě tak ví, že to není žádný podvrh a hned ví kdo za tím eshopem stojí.
Existují tři typy důvěryhodných SSL certifikátů:
-
SSL s ověřením domény (DV)
SSL certifikáty s DV ověřením poskytují základní zabezpečení eshopu a zákazník v adresním řádku vidí, že pro Vás jeho soukromí a bezpečí něco znamená. A to už někteří ocení.
-
SSL s ověřením organizace (OV)
SSL certifikáty s OV navíc obsahují informace o Vaší firmě a zákazník si tak může ověřit, že jste skutečně ti, za které se vydáváte a že Vás někdo před nimi "proklepl" (to dělá tzv. certifikační autorita, CA). Díky tomu není potřeba o Vaší důvěryhodnosti dále spekulovat.
-
SSL s rozšířeným ověřením (EV)
SSL certifikáty s EV představují absolutně nejvyšší standard v zajištění důvěryhodnosti eshopu. Využívají jej právě všichni "Velcí hráči" na internetu - ať už jsou to eshopy nebo třeba aplikace internetového bankovnictví. A přitom je to stojí tak málo! Díky zeleně zbarvenému adresnímu řádku a jménem Vaší firmy vedle webové adresy v prohlížeči tak návštěvník okamžitě vidí, že jste důvěryhodní a že nakoupit u Vás je naprosto bezpečné.
Chcete následovat "Velké hráče" na poli internetu?
Pokud očekáváte, že taková vymoženost jako SSL certifikát musí být nesmírně nákladnou záležitostí, pak se nesmírně mýlíte! SSL certifikát lze totiž pořídit již za několik set korun ročně! A když k tomu připočteme nutné náklady na IP adresu, tak jsme stále pod tisíci korunami. Samozřejmě pak záleží na Vašich nárocích a na konkrétním SSL certifikátu. Někomu se to může zdát málo a jinému zase hodně. Ale ruku na srdce, kolik úsilí musíte vložit do toho, aby Vám zákazníci důvěřovali? A v kolika případech se Vám to podaří? Bezpochyby to je za mnohem větší cenu.
Potřebuji vůbec SSL certifikát? Kde ho seženu? A který si mám vybrat?
Jestli si stále nejste jisti, zda SSL certifikát potřebujete, bude Vás zajisté zajímat článek Potřebuji SSL certifikát?.